Biest

  • Ans de Roos

    Hallo sj,

    Biest kun je niet in de winkel kopen, je zult het bij een melkveehouder moeten halen / kopen. Biest (colostrum) is de eerste melk nadat een koe heeft afgekalfd. Het eerste melkmaal kun je niet gebruiken, dit zal direct schiften. Het beste kun je het tweede en derde melkmaal door elkaar mengen. Je zult een keer bij een boer in je familie of in je buurt (is misschien lastig in Den Haag) moeten vragen of hij de biest voor je achter wil houden als er een koe heeft gekalfd. Normaal gesproken zal hij het aan het kalf voeren. Wij wonen zelf 50 km van Den Haag af, dus kunnen wij je helaas niet helpen.

    Veel succes !

    Ans de Roos

    sj schreef:

    >

    > Waar kun je biest kopen ik heb het een paar keer gegeten bij

    > vrienden, maar zou het een keer zelf willen bereiden

  • Appie

    Wat ben jij een sukkel!!!!!!!!!!!

  • @!#$

    Triest

  • koos de mooij

    Kan iemand mij vertellen waar je in de omgeving van EDE Biest kan kopen.

  • hendrien

    je kunt eens bij een zuivelboerderij proberen, ik heb het daar vandaag gekocht. zoek maar op www.groenehartlandwinkels.nl . dat is niet erg bij ede in de buurt, maar je vindt er vast wel links. succeskoos de mooij schreef:

    >

    > Kan iemand mij vertellen waar je in de omgeving van EDE

    > Biest kan kopen.

  • tineke

    Wie weet een ADRES (restaurant of iets dergelijks) in de buurt van Den Haag, waar je BIEST kant-en-klaar kan eten?

    (Voorheen kon dit in ‘'de Hooiberg’' ('t Woudt).)

  • nancy

    de biest wellen op laag vuur met een houtenpollepel ondersteboven als er vlokjes opkomen is t klaar anders als t gaat koken krijg je bonken en kan je t weggooien

    eet smakelijk

  • thuiskok

    de thuiskok komt graag biest bij je maken een bord biets kost € 12,50 en daar krijg je dan ook wel een grootbord voor en een gratis beschuitje, zelf suiker toevoegen.

  • tineke

    Lijkt me niet zo'n goed plan, maar bedankt voor het aanbod!

  • sandra

    Ik werk in den Haag op een kinderboerderij aan de Herman costerstraat en onze koe heef 5 jan een kalf gekregen dus wij hebben op dit moment biest te koop.

    voor meer informatie kun je bellen met Sandra tel 070-3466489