boterproducent

  • W. Smeenk

    Voor een grote exportorder ben ik op zoek naar een boterproducent die grote partijen boter kan leveren in bulk verpakkingen van 25kg.

    Daar ik niet bekend ben in de zuivelbranche probeer ik via deze weg aan informatie te komen. Na enige research is mij nog niet duidelijk hoe het in Nederland op de botermarkt functioneerd. Wie kan mij hierover enige duidelijkheid verschaffen of mij enige adressen sturen van grote boterproducenten in Nederland?

  • Rik Loeters

    Is deze vraag nog actueel?

    anders zou ik u verder kunnen helpen.

    mvgr

    Rik LoetersW. Smeenk schreef:

    >

    > Voor een grote exportorder ben ik op zoek naar een

    > boterproducent die grote partijen boter kan leveren in bulk

    > verpakkingen van 25kg.

    > Daar ik niet bekend ben in de zuivelbranche probeer ik via

    > deze weg aan informatie te komen. Na enige research is mij

    > nog niet duidelijk hoe het in Nederland op de botermarkt

    > functioneerd. Wie kan mij hierover enige duidelijkheid

    > verschaffen of mij enige adressen sturen van grote

    > boterproducenten in Nederland?

  • Gelukster

    W. Smeenk Schreef:

    ——————————————————-

    > Voor een grote exportorder ben ik op zoek naar een

    > boterproducent die grote partijen boter kan

    > leveren in bulk verpakkingen van 25kg.

    > Daar ik niet bekend ben in de zuivelbranche

    > probeer ik via deze weg aan informatie te komen.

    > Na enige research is mij nog niet duidelijk hoe

    > het in Nederland op de botermarkt functioneerd.

    > Wie kan mij hierover enige duidelijkheid

    > verschaffen of mij enige adressen sturen van grote

    > boterproducenten in Nederland?

    Beste heer Smeenk,

    Hoe is het afgelopen met het vinden van een geschikte boterproducent? Is het u gelukt om de gevraagde order te kunnen leveren?

    Ik zit op het moment in dezelfde schuitje als dat u toen in zat, daarom zou ik zo fijn vinden als u een terugkoppeling kunt geven op uw ervaringen en over het verloop van uw afzet (indien geleverd).

    De botermarkt (lees: zuivelindustrie) is een vrij dichte markt en er zijn maar enkele vaste grote producenten in Nederland, de overige partijen zijn handelsmaatschappijen en krijgen van de bekende

    “vaste producenten” aangeleverd, doen zelf dus niet aan boterverwerking en/of verpakking, functioneren dus als een soort toeleverancier. Om de tarieven en de marges te kunnen beschermen wordt de

    markt heel gesloten gehouden, de hele afzetmarkt is hierop ingericht, omdat de indringers anders prijsverschuivingen teweeg kunnen brengen, het blijft lastig om de huidige markt te doorbreken.

    Graag verneem ik hoe het u gegaan is, b.v.d. voor uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Gelukster

  • Niels

    Beste,

    Ik ben nogal thuis in de boterproductie en ken daardoor veel boterproducenten in de benelux.

    Stuur mij een mail naar Niels@q-technics.com zo kan ik u meer info verschaffen.

    Met vriendelijke groet,

    Niels