Biest

  • Moon

    Ik heb voor het eerst biest gegeten. Onwijs lekker.. :) Maar ik kan nergens recepten vinden waarin biest gebruikt wordt.. Kan iemand mij helpen??

  • Edwin

    Als je biest hebt gegeten zullen ze in ieder geval verteld hebben hoe je biest moet ,wellen'.

    Wij eten biest meestal met een beschuitje en wat suiker erdoor, maar in de zomer is biest met aardbeien ( uit eigen tuin) echt een aanrader.

    Smikkel ze !!!

  • Els de Blok

    hoi

    Je kunt van biest lekkere pannekoeken bakken je moet gewoon hetzelfde recept als voor gewone pannekoeken alleen in plaats van melk neem je biest. let wel op deze pannenkoeken zijn wel zwaar

    groetjes els

  • Ans de Roos

    Graag zou ik een recept willen hebben om biest te wellen.

  • monique

    ik heb nu biest in de koelkast staan, wat kan ik ermee doen, moet ik het eerst wellen en hoe doe ik dat?

    Bedankt

    MoniqueAns de Roos schreef:

    >

    > Graag zou ik een recept willen hebben om biest te wellen.

  • Edwin

    Allereerst is het wel belangrijk dat de biest zo snel mogelijk geweld wordt , dus niet in de koelkast laten staan.

    Neem een pan en spoel deze nog even om , zodat deze ook echt heel schoon is.

    Doe de biest erin en zet het op halfhoog vuur en begin direct te roeren met een houten lepel.

    Zorg dat je met de lepel goed over de gehele bodem van de pan gaat , dit is zeer belangrijk omdat je anders stukjes in de biest krijgt.

    De biest mag ook absoluut niet koken dus gaat het te hard zet het vuur dan iets lager.

    Til na verloop van tijd de lepel uit de biest en kijk of het al aan je lepel blijft hangen.

    Is dit het geval zet dan het vuur uit en blijf doorroeren.

    Zet de pan in een bak koud water en blijf nog zo'n 5 min. doorroeren.

    Laat de pan nog even afkoelen en zo nodig nog een paar keer roeren en klaar.

    Zet het in de koelkast en eet smakelijk!

  • Henk

    hoi Els

    Ik woon in purmerend en kreeg gister bezoek van mijn broer uit Lopik die

    5 liter biest had meegenomen voor me. Was natuurlijk een verrassing.

    Vroeger thuis hadden we dit veel en kan me herrinneren dat ik daar altijd van heb

    genoten, maar hoe moeders dat klaarmaakte, tja, zal niet weten.

    Daarom bedankt voor je tip, eten vanavond biestpannekoeken.

    groetjes van :

    Henk

    Doechyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

  • sj

    Waar kun je biest kopen ik heb het een paar keer gegeten bij vrienden, maar zou het een keer zelf willen bereiden

  • sj

    hoi,

    zeg waar kun je biest kopen ik weet niet waar ze het verkopen woon zelf in den haag

  • sj

    waar kan ik biest kopen